Tuan Blog

Tawau✈Mansoura, Malaysia
'93. A doctor-in-the-making.

Friday 11 September 2015

Credit transfer

Assalamualaikum.

Apalah nasib, semua yang dirancang sebelum ni tak menjadi. Tapi chillax, tak bawak mati pun. Aku kan planning nak transfer kredit buat clinical years kat Malaysia, tapi MMC (Malaysian Medical Council) tak approve. Diorang suruh aku start over from 1st year, 1st sem, and I was like 'no wayyyyy!'. Alasan? Syllabus tak sama. The heck man! Masa ops-piramid 2013 bole pulak transfer credit berjemaah, asal aku mintak je tak dapat! Asal time aku je tukar rules. Dahlah keputusan tahun 3 tak mumtaz, berhasil dapat jayid jerrrrrr. Sedih bertimpa-timpa. Member kat Malaysia ada suruh aku merayu dgn MMC and I said 'Malas. Give up'. What an attitude ish3x. Yes aku bukan jenis 'when there's a will, there's a way'. Aku jenis 'when there's a way, I will continue my will'. Sakit hati kan dengan orang macam aku? Kahkah.

Aku tak sabar dah nak masuk 4th year which is bulan depan. Letih dah aku hidup tanpa wawasan ni. Asyik movie-tido-maggie-repeat. Nak cepat-cepat habis tahun 4 sebab nak balik Malaysia! Rindu makanan Malaysia! Rindu member2 kat Malaysia! Lepastu aku plan nak ambik lesen kereta. Tua dah tapi tak reti lagi bawak kereta, budak form 5 lagi maju daripada aku haha!

Actually post ni daripada draft. Masa tu aku tengah emosi tapi malas nak menaip. Sekarang rajin menaip tapi tengah tak emo jadi aku dah lupa nak membebel pasal apa. So, till then.

No comments:

Post a Comment