Tuan Blog

Tawau✈Mansoura, Malaysia
'93. A doctor-in-the-making.

Friday 18 September 2015

Aku tak penyayang

Assalamualaikum. Tersebutlah kisah........ Aku teman housemate aku semalam turun pegi kedai ammu belakang beli stok makanan bujang kami. First thing first yang kitorang nak beli is susu. Tapi kat depan fridge minumam tu ada dua orang budak, sorang perempuan dengan adik lelakinya. Yang budak lelaki tu dia tak bagi kitorang bukak fridge, marah-marah dia. Tapiiiiii kesah pulak aku? Bukan aku paham pun apa yang dia bebelkan. Masa tu aku bengang giler dengan budak laki tu rasa nak cubit-cubit aje. Akak dia pun tak berganjak dok perhati kitorang ja sambil mengecam yang kitorang ni 'Malizi! Malizi!'. Aku syak budak laki tu ada ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) haa tak sia-sia aku study pharmacology bagai nak gila. Tapi first diagnosis aku sebenarnya budak tu terencat, tapi tak kowt. Budak tu siap pukul aku lagi. Aku bengang gilerrrr but I held it in.

Tapi pekerja kedai tu datang cakap lembut-lembut dengan budak laki tu jangan kacau pelanggan tetap dia ni. I bet so lah. Pastu kitorang pun pergi kaunter membayar, budak tu still kacau aku... God, give me patience! Aku nak marah tapi tak reti cakap arab...sob..sobb. Hanya mampu jerit 'mamnou3' ! Sambil tunjuk index finger dan jegilkan mata. Pekerja tu datang lagi pujuk budak tu.

You know what, aku tak taulah pekerja tu berlakon jadi penyayang budak-budak depan kitorang ataupun dia memang betul-betul sayang. Sorry for the suuzhon. Sebab kan sepanjang aku kat Mesir ni, kalau ada budak tak dengar kata parents, diorang akan ajar cukup-cukup! Aku yang tak berapa nak penyayang ni pun boleh jatuh kasihan dengan anak diorang. Can you imagine?

Aku selalu tanya diri sendiri :

Soalan : Aku nak adik ke?

Jawapan dulu : Taknak! Titik.

Jawapan sekarang : Nak sorang tapi yang muda setahun je. Lebih-lebih tak boleh. Beza umur jauh-jauh pun taknak.

Hakikat : Aku takda adik.

Lepas kejadian semalam baru aku sedar yang aku ni bukan seorang yang penyayang terhadap kanak-kanak, dengan haiwan pun, cepat je aku naik hantu. Aku ada 4 anak sedara dan berpuluh-puluh anak cousin. Rumah kitorang dekat-dekat so kitorang rapat. Since aku kecik walaupun aku takde adik (sebenarnya ada tapi meninggal masa baby) aku selalu dikelilingi anak-anak cousin aku, aku selalu tolong jaga diorang tapi I'm still awkward towards toddlers despite by always being surrounded by them. Anak sedara aku pun ada je kecederaan diorang bila aku yang jaga, jadi aku takda self confidence towards toddlers. Tapiiii budak-budak suka bawak aku main dengan diorang mungkin sebab diorang tengok aku ni macam easy target, sebaya diorang, comel aje, kecik-kecik je. Wakakaka.

Sebelum tulis entry ni aku adalah godek2 blog lain. Keyword aku 'anak bongsu tak reti layan kanak-kanak' hihi. Maka aku pun terjumpa lah 2 buah blog. Aku tak sangka weyy aku ingat aku lah perempuan ayu yang paling cold towards children rupanya TAK! ada geng! Plus akak tu lagi brutal banding aku, tapi end up dia pun jadi mak orang dah.

Kesimpulannya disini, aku sayang budak-budak, comel ke tak comel ke (eh ada ke budak tak comel?) tapiiiii aku tak pandai deal dengan diorang dan tak boleh nak tingkatkan tahap kesabaran aku ni ketika melayan karenah diorang. Sekian.

No comments:

Post a Comment